الثلاثاء، محرم ٢٥، ١٤٢٨

فعل فاضح في حوار مشروع ..


عايزة أقولك حاجة .. ممكن ؟

ممكن طبعاً .. بس ليه الاستئذان و دي مش من عوايدك ؟

مش عارفة عايزة أحفز حواسك إنها تسمعني .. و عايزة آخد فرصة قبل ما أقول علشان ممكن أتراجع عند آخر دقيقة ..

لا قولي .. و انا كل حواسي يا سيدتي في حالة ترقب ..

أنا .. .......

إنتي ايه .. !!

أنا .. ممم

- حاول يعرف من عينيها .. أو من صمتها لكن ما عرفش .. أو يمكن عرف و عمل مش فاهم ..طب خدي نفس عميق .. وقولي و انا سامعك .. إنتي ايه .. ؟؟

أنا .. ممم.. بحبك أوي ..

- في أول وهلة ضحكت عينيه و لمعت بالرضا .. و فجاة حزن أسود خيّم على المكان - ..

مالك سكت ليه ؟؟ أنا بجد بحبك أوي ..

إنتي مجنونة ..

علشان بحبك ؟؟

لا علشان ماينفعش ..

مينفعش أحبك ؟؟

مينفعش أنا .. ؟

ليه مش إنسان .. ؟

أيوة إنسان .. لكن انا صعب .. ممم ليه أنا ؟؟؟ و إنتي جميلة الجميلات .. ألف رجل غيري يتمناها منك كلمة .. يتمناها منك حروف .. يتمناها منك صمت .. يتمناها منك نظرة .. ليه أنا ؟؟

وهو قلبي بيبقى مستني أقوله حب مين .. و ما تحبش مين ؟؟

لا مش كده .. أنا مش عايزك تقولي عني إني فاقد الإحساس .. إنتي ما تتصوريش انا سعيد آد ايه بإحساسك ده .. دي قمة الروعة .. و نهاية أحلامي .. إن مخلوقة زيك رقيقة تحبني !!


يا .... ، إنت جميل أوي .. مرهف أوي .. إنسان أوي .. ، أنا متأكدة إن مافيش عين شافتك زي .. ولا قلب حسك زي .. ولا قلب وكيان احتواك زي .. انا بجد بحبك .. بحبك من جوة .. إنت ليه بتعمل معايا كده ؟؟ !!

- شعور بالمقاومة صعب .. بين عين بتتمنى الحب ده .. و بين عقل شايف إنه مينفعش –إنتي أجمل من إني أتصورك في يوم من الأيام ليا أنا بس ، و أعمق و أوسع من إنك تكوني ليااا ، صعب .. صعب بجد .. أنا عقلي أضيق من إنه يستوعب مجالك ، إنتي عاملة زي اللوحة الجميلة أوي .. و إللي بالتالي غالية أوي .. محدش يقدر على تمنها .. أقصى متعة معاها هو إن الواحد يقف أدامها و يتأملها ..

أنا مش لوحة .. أنا إنسانة .. لحم و دم و أعصاب و مشاعر .. و إللي بيتخيل إن المتعة هو الوقوف على مسافة سنين ضوئية بينه و بين الحاجة متعة .. يبقى عمره ما هيعرف يعني ايه حب .. ولا يعني ايه لقاء .. و هايفضل طول حياته عاجز ..

إنتي جريئة عني في بوحك بمشاعرك ..


و إنت حسستني إني عملت جريمة بإني قولتلك إني بحبك .. و كأني عملت فعل فاضح في حوار مشروع ..

- حاسس إنه بجد عاجز .. آد ايه برئية مشاعرها .. ياترى بجد انا عاجز !! –

أنا بحبك و مش عايزة منك حاجة .. بحبك و كفاية عندي إنك تكون سعيد و راضي و مبسوط .. بحبك و انا مش مقتنعة إنك شابفني لوحة أبعد ما يمكن عمله أدامها هو توقيع بإنك حضرت .. !! يمكن أكون جرئية من وجهة نظرك .. لكن أنا مجرد واحدة عاشت .. حست .. حبت .. فقالت .. و إنت عندك إللي يستحق إنه يتحب ..

إنتي أروع من إني أرفع عيني أدامها .. إنتي عندي أسطورة و مش هاتتكرر .. زي ما إنتي صادقة مع نفسك في مشاعرك .. انا عارف قدر نفسي و إني أقل من إني أحتفظ بأميرة في غرفتي .. أو إني أشيل عطرها في هدومي .. أنا بجد أقل .. وسام حبك ليا صدقيني أتقل من إني أحطه على صدري .. إنتي عميقة أوي .. و انا بعيد أوي .. و العلاقة الوحيدة اللي ممكن تجمعنا هو إنك تفضلي على طول مشرقة .. و أنا أفضل على طول معجب بيكي ..

4 Comments:

Blogger فوكيره said...

ارتفعت دقات قلبي لما سطرتيه

ومعنديش تعليق

١:٥٣ م  
Anonymous غير معرف said...

بشكل او بآخر قادره اتفهم تفكيره
الفراشه بتحب الضوء
وعايشه عمرها عشان تحلم بيه وتدور عليه
لكنها لما تروحله...تلاقى الضوء بقى نار
لو قربت ..تتحرق
السؤال دلوقتى
الفراشه تقرب ولا لأ؟

٢:٢٩ م  
Blogger علي الالفي said...

حرام عليكي اللي انت كاتباه هنا ده
انت مش عارفة قد ايه مؤلم

٤:٤٧ ص  
Anonymous غير معرف said...

برغم ان الموضوع حسيته جدا
.............
بس
no comment

٣:٥٧ ص  

إرسال تعليق

<< Home