الاثنين، محرم ٠٣، ١٤٢٨

لأني أنا الحلم .. و الحلم أنا ..

خلف تلك العينين أحلام خضراء مشتعلة .. و أزهار من الأمل بالأحمر الداكن .. خلف تلك العينين ابتسامات و خطوات لن تنتهي .. طريق ممتد بين عيناي و أبعد نقطة في خريطة تفكيري .. لكن الرغبة في المواصلة .. و العزيمة على الاستمرار .. سبب عشقي لامتداد بين واقع و نور أنتظره .. لا يهم إن كنت سأحيا لأرى أحلامي حاضرة .. ولا يهم إن كان الطريق أقصر أو أطول .. لا يهم كم من الوقت سأقضي ..
أحبها خضراء .. و اشتهيها و هي لا تنتهي .. جميل أن تشعر بتوحدك بحلمك حتى و إن لم تراه .. جميل أن تشعر أن تلك الأحلام الخضراء لم تزهر إلا لك .. و لم تشتعل لسواك .. جميل أن تشعر بأنك أنت الحلم ... و الحلم أنت .. و أن تكون على يقين بإنك باقي حتى وإن غاب حضورك عن الطريق .. و أنك مستمر حتى و إن أغلقت نوافذك للأبد ..
و أنا كذلك .. ممتدة .. و مستمرة .. وباقية .. حتى و إن شاء رب العباد أن تغلق نوافذي و للأبد .. فا أنا حاضرة .. و إيماني بحضوري سبب في ترسيخ أحلامي الخضراء .. و سبب في عدم رهبتي الغياب ..
لأني أنا الحلم .. و الحلم و أنا ..

8 Comments:

Blogger أحمد said...

الحمد لله أنى شوفت لون الفونت الأخضر تانى

على بركة الله نبدأ بالصورة

طبعا كعادتك فى وضع صور مليئة بالرموز

* شباك فى غرفة مظلمة بتطل على أجمل منظر ممكن الواحد يشتاق له

* الزجاج عليه رسومات .. رسمة النجمة فوق و تحتها مكتوب أرر أوو .. الله يسامحك مش شايف حاجة

* تحت أر أو فى حاجة غريبة .. أقرب لقارب شكله حلو وعليه تلت حاجات مش قادر أشوفها كويس

تعالى نشوف البوست و نقارنه بالصورة و نشوف
reading your post ....
reading your post ....

أيه ده البوست ده أعقد من البوست بتاع البحث عن التفسير بتاعى اللى أنا أساسا ما كنتش فاهموه
أمرنا لله هأقولك خواطرى

مؤمنة بقوة تأثيرك و يمكن تغييرك و أكيد بصمتك فى من حولك بأسلوب يكفل أنك تعيشى للأبد فى قلوبهم وعقولهم


تحياتى لكى يا روزا

٨:١١ م  
Blogger rosealia29 said...

مبرمج : و إن كانت التفاصيل مهمة و لها دور في إثراء فكرتي .. إلا إن الإحساس و الانطباع الأول من المجمل العام مهم أكتر .. سعيدة بتواصلك يا مبرمج ..


تحياتي

٩:٠٥ م  
Blogger فوكيره said...

و أنا كذلك .. ممتدة .. و مستمرة .. وباقية .. حتى و إن شاء رب العباد أن تغلق

كم
اؤمن بافكارك

اليوم الاخضر اسعدنى اكثر من اي يوم

انا احلم بصدق اذن انا باقى وممتد
ومش حكون زي عادى

تحياتى

١٠:٢٣ ص  
Blogger Ahmed EIssa said...

"you've got to fight for every dream because who's to know which one you let gonaa make you complete"...westlife,flying without wings
طول عمري وانا فعلا مؤمن بكدة

٨:٥٨ م  
Blogger .:.-=- ELGaZaLy-=-.:. said...

و أنا كذلك .. ممتدة .. و مستمرة .. وباقية .. حتى و إن شاء رب العباد أن تغلق نوافذي و للأبد .. فا أنا حاضرة .. و إيماني بحضوري سبب في ترسيخ أحلامي الخضراء .. و سبب في عدم رهبتي الغياب ..
لأني أنا الحلم .. و الحلم و أنا
________________________

الله جميلة اوى بجد ...الجميل فى الحلم انك تهرب من واقع خنيق بالمادة ...لعوالم لم يطائها قبلك انس ولا جا ن بجد..ممتازة اوى استمرى,,,تحياتى اليكى ...

رائع

٥:٠٠ ص  
Blogger فوكيره said...

كنت شفته ونسيت انى شفته يا روزا

:)

١:٣٨ ص  
Blogger el2ahwagi said...

insha2allah te7a2a2i kol a7lamik ..
ya3ni te7a2a7i zatik ..
2abl ma ten3'eliq leeki nawafeth .. rabena yeg3alha maftoo7a le3omr taweel ..!


kalematik malee2a benabd w israar 3almwasla ...
fatakonnena anti 7elmik albaaqi ..!!

modawena gameela !

٨:٣٠ م  
Blogger أحمد said...

أنا مررت ليكى تاااااااج عندى فى المدونة
;)

٨:٥٤ م  

إرسال تعليق

<< Home