الأحد، ربيع الآخر ٢٦، ١٤٢٨

بحبك .. و بحبها ..




لما كانوا بيطلبوا مني أرسم عن الوطن لوحة ..

مكنتش برسم غير ملامح أمي ..
و لما كانوا يسألوني حافظ نشيد ايه ؟

مكنتش أعرف غير لحن أمي ..
و كبرت و درست و عرفت إن محور الكون عينيها..
و مصدر الإشعاع ايديها ..
و كل الطرق و الشوارع آخرها برده إليها ..

فهي النموذج إللي بقيس عليه حياتي ..
يا صح انا قريب من قلبها ..
يا غلط عن بعيد عن دربها ..

و لما عرفتك ..
اكتشفت إني كنت عارفك ..
ما إنتي ملامحك من ملامحها ..
حتى إسدال صلاتك شبه طرحتها ..

ما انا كنت برسم بلون عينيك الشجر من قبل ما أشوفهم ..
و أعلم العصفورة إزاي تغرد حروف اسمك من قبل ما أعرفهم ..
و أرش من عطرك إللي هو عطرها على ورق الورد في دفتري ..

وأحس بصوتك يمسح في عروقي تعب الأيام ..
ما هو صوتها برده كان بيطبطب عليااا لما أنام ...

ولما أرجعلها بعد غياب و سفر تاخدني في حضنها ..
تمسح بايديها شعري بدمعها ..
وتقولي وحشتني ..

و انتي زيها .. لما غبت ..
حسيت دفا حضنك منّها ..
و رعشة دمعك على كفك زيها ..
وصوتك و انتي بتقوليلي وحشتني ..

عارفة .. ؟
ببقى عايز أحضن الدنيا في عينيكي ..

ملعون أي غربة تبعدني عنك ..
ليه ؟ و عشان ايه ؟؟ و بكاام ؟؟
ده كفاية حطة راسي على صدرك ..
كفاية حنية دعاكي ..




على فكرة ..
بحبك أوي ..
لأني بحبها ..

8 Comments:

Blogger Amr Ahmed said...

حلو كوكتيل المشاعر ده

مزيج رائع

١:٣٢ م  
Blogger زحل الفلكي said...

ولما أرجعلها بعد غياب و سفر تاخدني في حضنها ..
تمسح بايديها شعري بدمعها ..
وتقولي وحشتني ..


انا هنجت

٧:١١ م  
Blogger تــسنيـم said...

إييه ده أنا مش أول واحدة :(((


عارفة وأنا بقرأ سطورك دلوقتي سامعة صوتك في وداني وشايفة ابتسامتك وحساكي أوووي .. وعنيا كانت بتجري على السطر تخلصه وتاكل اللي بعده



مش هقولك اكتر من أنها محاولة منك لأن تنال كل أنثى الامتنان الذي تستحقه..

محبتي وحضن كبييير

١٠:٠٨ ص  
Blogger hesterua said...

الله ع الشعر

شعر وشعر

مغزول بضفاير عشق

وخيوط احساس

مغموسة بعطر



مش قلتلك جميل

١:٥٨ م  
Blogger .:.-=- ELGaZaLy-=-.:. said...

ملعون أي غربة تبعدني عنك ..
ليه ؟ و عشان ايه ؟؟ و بكاام ؟؟
ده كفاية حطة راسي على صدرك ..
كفاية حنية دعاكي ..


جميلة جدااااااااا

ومستنى بحق ...

١:٥٧ م  
Blogger فوكيره said...

شاف فيها حنان امه .. شاف فيها عيون امه

بس مظلمهاش لان هى من غير ما تكون بمعطيات امه
هى جميله ..حنونه ... وعيونها بتدفيه
و بجمال روحها حبها
وبالصله الى بينها وبين امه
عشقها اكتر واكتر

وملعون ابو الغربه الى تبعد اى حد
عن اى حد


تحياتى ..

١٢:٢٧ ص  
Blogger rosealia29 said...

Amr Ahmed : الإنسان ماهو إلا كوكتيل عجيب من المتناقضات .. سعيدة بتواصلك ..


زحل الفلكي : سلامتك من التهنيج .. محتاجين نحس الدفا و الحب علشان نقدر نعيش ..

ولا ايه ؟؟



تسـنيم : إنتي كنتي أول واحدة تسمعه لأني حسيت إني محتاجة إنتي بالذات إللي تسمعيه مني .. بجد محتاجين يا تسنيم ..
ميرسي لمرورك يا قمر ..



hesterua : أنا أقل من الشعر بكتير .. دي شهادة بعتز بيها من فنان زيك يا بن عمي .. بجد يا أحمد إللي بيحب أوي .. كلامه بيوصل أوي ..

الحمد لله ..


.:.-=- ELGaZaLy-=-.:. : تغور الغربة و إللي هايجي من وراها لو كانت هتضيع مني لحظة حب بالشكل ده ..

سعيدة بتواصلك ألف شكر ..


18goosebumps : انا كنت سامعة صوته بصدق على لساني وهو بيحبها علشان بيحب أمه ..

ربنا ما يحرم حد من أمه ولا من حبيبته ..

سعيدة بتواصلك يا مي .. شيدي حيلك .. وربنا يوفقك ..

٤:٥٣ ص  
Blogger طارق إمام said...

مشاعر صادقة جدا
مستني
البلوج كله جميل
اسمحيلي أكون زائر دائم عندك

١:٥٤ م  

إرسال تعليق

<< Home